سند تحول بنیادین بر آموزش مفاهیم اقتصادی به دانش آموزان تاكید دارد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ' محی الدین بهرام محمدیان ' روز دوشنبه این مطالب را در نشست تخصصی واكاوی جایگاه جهاد اقتصادی در فرآیند برنامه های درسی كه در مركز پژوهش، سنجش و اسناد ریاست جمهوری برگزار شد، بیان كرد.

وی افزود: در بند چهار اهداف كلان و راهكارهای شماره 2/1 و 6/1 سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش كه اخیرا در شورای عالی فرهنگی تصویب و از سوی رییس جمهوری ابلاغ شده است، تربیت اقتصادی دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بر اساس این سند، نظام تعلیم وتربیت باید پرورش یافتگانی تربیت كند كه با درك مفاهیم اقتصادی در چارچوب و معیار اسلامی از طریق كار، فناوری، انضباط مالی، رعایت وجدان و عدالت در فعالیت های اقتصادی مشاركت كنند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه درسی ملی در دو حوزه ' یادگیری و فناوری ' و ' آداب و مهارت های زندگی '، آموزش مفاهیم اقتصادی به دانش آموزان مورد تاكید قرار گرفته است.

محمدیان یكی از وظایف آموزش و پزورش را آموزش حداقل یك مهارت به دانش آموزان عنوان كرد و افزود: آموزش مهارت به دانش آموزان باید به گونه ای باشد كه پس از پایان تحصیلات دوره متوسطه، توانایی امرار معاش داشته باشند.

وی با بیان اینكه هم اكنون نیز آموزش مفاهیم اقتصادی به طور غیر مستقیم در كتابهای درسی چون ادبیات فارسی گنجانده شده است، گفت: هدف آشكار این كتاب آموزش، خواندن و نوشتن است اما هدف پنهان آن یاد دهی مفاهیم اقتصادی است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تاكید كرد در حوزه یادگیری آداب و مهارت های زندگی هم هر فرد باید تفاوت های فردی و شرایط زندگی خود را بشناسد و برای زندگی اجتماعی آماده شود.

محمدیان با تاكید بر اینكه باید در متون آموزشی، مفاهیم اقتصادی بازتولید شود، افزود: دانش آموزان باید به صورت تلفیقی در همه مقاطع و رشته های تحصیلی با مفاهیم اقتصادی آشنا شوند و نسبت به كار و تولید نگرش مثبت داشته باشند.

وی در مورد اقدامات انجام شده در این حوزه در سال تحصیلی جاری اظهار داشت: هم اكنون اقداماتی چون تولید محتوای الكترونیكی صورت گرفته كه ضمن آشنایی دانش آموزان و معلمان با فناوری های نوین، در مصرف كاغذ نیز صرفه جویی شده است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش اضافه كرد: همچنین مقالات تخصصی به منظور فرهنگ سازی جهاد اقتصادی در مجلات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از سوی كارشناسان و متخصصان آموزش و پرورش انتشار یافته است.

اجتمام**1788**1572





:: برچسب‌ها: سبز , ماکرو , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: